scirocco.ro forum
forumul entuziastilor Scirocco/Corrado din Romania
 
SearchSearch Private messagesPrivate messages MemberlistMemberlist ProfileProfile Log inLog in RegisterRegister 
www.scirocco.ro logo

Scirocco 2 cu probleme serioase la motor....alimentare
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    scirocco.ro forum Forum Index -> Tehnic
View previous topic :: View next topic  
Author Message
piglett



Joined: 19 Jul 2008
Posts: 13
Location: campulung moldovenesc


car: Scirocco MK2 1984? modificat
license_no: -

PostPosted: Mon Jul 21, 2008 11:35 am    Post subject: Scirocco 2 cu probleme serioase la motor....alimentare Reply with quote

Buna ziua!
sunt proaspat venit pe forum si vorbesc in numele proprietarului lui Rocco 2 de care urmeaza sa va povestesc.
regret ca postez pentru prima data la Tehnic, dar acestea sunt circumstantele.
sa va prezint mai intai masina:
este vorba de un Scirocco 2, iar in acte figureaza ca an de fabricatie 1984 cu motor de 1,6 litri. in realitate are un bloc motor standard de 1,8 litri, cu chiulasa de KR, pistoane de KR, admisie de KR, injectie KR. jante de 15"( banuiesc), cauciucuri 195/55 fata, 205/55 spate, bare antiruliu.
din cate stiu masina a costa 3000 RON acum circa 2 ani. de atunci a fost fugarita si atat, nu s-au bagat bani in ea.....dar toate se termina intr-o zi....si s-a terminat la intoarece dintr-o cursa de Suceava....a murit.
m-am indreptat spre locul faptei unde am gasit fostul proprietar invartind cu vlaga in jigloarele independente de pe repartitor. nu sunt sigur ce cauta el acolo, dar delcoul nu dadea scanteie. s-a schimbat delcoul si a mers, dar nimeni nu s-a chinuit sa se intrebe daca e bine ce a facut nenea cu repartitorul...sau ce a cautat acolo.
a mai functionat putin, dupa care a inceput sa functioneze in 3 cilindrii si s-a dus discul de abreiaj.
in acest moment a fost bagata in reparatii capitale:
schimbat arcuri, telescoape pe fata, capetele de planetara, placutele de frana, dat jos chiulasa si s-au rectificat supapele. dupa ce a fost reasamblat, nenea "mecanicul" s-a dat sa regleze fiecare jiglor de pe repartitor in parte si a facut cea mai mare greseala posibila: incerca sa relgeze relantiul din jigloare, avans si cablu de acceleratie...adicatelea exact de unde nu trebuia. l-am lasat in pace sa se joace. bineinteles ca in seara in care am luat-o de la nenea respectiv a si murit. a doua zi m-am suparat si m-am bagat sub capota la reglaje. dupa 2 ore am reusit sa-l pun la punct dupa capul meu de amator....statea la relanti, se tura cum trebuie, nu tremura la relanti, mergea rotund. ulterior stabilisem o intalnire cu un nene ce detine un Audi Quattro, sa vina sa se uite la repartitor. a venit, s-a uitat, a relat injectoarele la punctul in care incep sa pulverizeze, mi-a explicat ca sunt puse invers doua furtune, si anume cel de la soc si cel de la egr. apoi s-a dat sa regleze jiglorul de debit general, mai exact jiglorul de amestec. l-a dat peste cap cu totul. a plecat si am luat-o de la capat cu relgajele. dupa inca 2 ore i-am dat de capat fara sa mai umblu deloc la jigloarele independente.
l-am luat la o plimbarica scurta, am fost la un biliard, apoi, cand am iesit cu gandul la o tura in forta cu proprietarul la volan, s-a intamplat inevitabilul: a murit iar. si anume: a schimbat a 1-a in 8000, a 2-a la 7000+, iar cand a schimbat a 3-a a inceput sa traga in socuri, turometrul oscila violent si fara taina. intr-un final a murit cu totul. am desoperit ca ii lipsea aprinderea( probabil bobina). a doua zi am schimbat bobina. dar nu mai functioneaza motorul cum trebuie:

porneste doar impinsa( lipsa de baterie si redresor), miroase a benzina nearsa pe evacuare( innecat?!), da rateuri( innecat, avans derelgat, aprindere precara, bujii afumate?!), nu urca mai sus de 4000 de ture, cand deschide a doua fereastra de aer isi schimba total sunetul( V6?).
am mai incercat sa ii relgez amestecul, crezand ca e amestecul prea bogat.
de mentionat ca in seara in care l-am tractat acasa s-a incercat pornirea sa in timp ce era tractat si ca bobina e de dacie( alegerea proprietarului).

acum vine timpul cu miloaga: ne ajutati sa-l punem pe picioare pana ajunge in cluj( in toamna)? am vorbit deja cu nenea Scirocco care a spus ca va da o mana de ajutor cand ajunge in Cluj.
in cursul zilei de astazi voi incerca sa incarc bateria, sa-i curat bujiile si sa-l mai reglez cum pot.

m-am indragostit de Rocco, dar as vrea sa-l vad functional, curat, reconditionat pana la ultimul surub. proprietarul inca mai are de invatat. din pacate il folosea numai la liniute. incerc sa-l trag spre adevarata placere de a conduce, dar trebuie sa-l punem pe picioare mai intai.

aveti mai jos cateva fotografii cu motorul si masina.
multumim anticipat!

_________________
caut nissan silvia 200sx.....just for the joy of drifting...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
piglett



Joined: 19 Jul 2008
Posts: 13
Location: campulung moldovenesc


car: Scirocco MK2 1984? modificat
license_no: -

PostPosted: Mon Jul 21, 2008 11:39 am    Post subject: Reply with quote

am uitat sa ne cerem scuze pentru cat e de murdar.... Embarassed

_________________
caut nissan silvia 200sx.....just for the joy of drifting...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
retro
Moderator


Joined: 18 May 2007
Posts: 1442
Location: Sibiu- Brasov


car: coupe
license_no:

PostPosted: Mon Jul 21, 2008 12:16 pm    Post subject: Reply with quote

in primul rand bine ai venit printre noi, in al doilea rand nu te mai scuza Confused

parerea mea e ca ei luat o masina necajita... am patit exact acelasi lucru... proprietarul (fostu') nu se pricepea deloc la masini, tragea pe ea cat putea... cand am luat la desfacut mi'am pus mana in cap... cat despre "nenea mecanicu' " sunt satul... cauta pe cineva care chiar se pricepe si termina cu bobina de dacee si de'astea... ia'i o bobina cum trebuie, schimba bujiile, recomand ngk dupa ce am bagat 5 milioane in boschuri turcesti si frantuzesti care oricum la botosani sunt facute... Laughing refa'i aprinderea complet... schimba consumabilele... la partea cu irosul de benzina nearsa parerea mea e ca ori ai segmentii dusi, motiv pt care scapa copresie si de'asta iti merea in 3 pistoane... deasemenea si aprinderea are rol important, daca nu'ti da scanteia la timp normal ca scoate "gaze nearse" pe finala prin rateuri... nu se sincronizeaza supapele cu scanteia...
ai mult de munca, deci iti urezi nervi tari, rabdare multa si intelepciune... cere sfaturi si ia notite inainte de a te apuca, sa nu arunci banii pe fereastra cum am facut eu, iar cand te apuci musai sa ai pe cineva care chiar stie ce face lamga tine!
spor! Wink masina arata bine!

_________________
https://www.facebook.com/33uac
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
scirocco
Site Admin


Joined: 18 May 2007
Posts: 1005
Location: Cluj-Napoca


car: scirocco mk1 1980 gt
license_no: CJ-80-MKI

PostPosted: Mon Jul 21, 2008 2:19 pm    Post subject: Reply with quote

nu stiu ce sa zic cu masina, dar e clar ca cu bobina de dacie un KR nu o sa mearga in 8000 ture ca lumea Smile
e putin mai complicat KR_ul sunt mai multi factori acolo
- injectoarele trebuie sa functioneze ( se pot testa )
- capul de injectie trebuie sa fie reglat
- regulatorul de pornire la rece, cel care da si presiunile, trebuie sa functioneze corect
- valva de reglat ralanti-ul cu computerul aferent trebuie sa functioneze ok
- aprinderea tb. sa functioneze ok (delco, calculatorul special al aprinderii - VEZ-ul)
- sa nu fie sparturi in vacuumuri

toate astea se pot verifica dupa manual
eu asa as face, as testa toate componentele pe rand sa vad daca functioneaza ok.

_________________
scirocco gti (maketa:)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
piglett



Joined: 19 Jul 2008
Posts: 13
Location: campulung moldovenesc


car: Scirocco MK2 1984? modificat
license_no: -

PostPosted: Mon Jul 21, 2008 4:59 pm    Post subject: Reply with quote

multumesc pentru idei Wink

@retro:
segmentii nu sunt dusi, dinpotriva, blocul e cea mai buna parte din masina aia, cilindrii au fost alezati si inca se mai vad zgarieturile de la alezare, nu au guler, iar compresie este cu caruta. bujiile sunt noi( 2 luni), champion...la vremea respectiva nu se gaseau NGK-uri in oras de nici o culoare, capacul la delcou e nou, fisele sunt noi( foarte scumpe....400 RON). cat despre bobina de Dacie,....nu comentez nimic cu exceptia faptului ca e pusa provizoriu acolo.
oameni care se pricep sunt doar doi in oras, acel nene cu Audi Quattro care l-a dat peste cap si inca un nene( in varsta) care lucreaza cand are chef( si-ti cere 1000 si ceva de eroi pe reparatii).

@scirocco
nu vreau sa mearga in 8000 de ture, vreau doar sa functioneze oarecum normal. injectoarele functioneaza....mai mult sau mai putin Question . capul de injectie nu stiu care e, regulatorul de pornire la rece nu stiu care e.....
si eu banuiesc un vacuum sau mai multe si furtune care nu etanseaza, da r habar nu am cum sa le testez( vacuumurile). orice sfat e binevenit, cu rabdare ma bag sa o desfac complet si sa verific bucata cu bucata, asta doar daca ma dirijati voi.

offtopic: principala mea pasiune e electronica, deci se presupune ca am rabdare. Rolling Eyes

doar de lauda: cand prinzi motorul acesta sa functioneze relativ bine, e o placere si o frica totodata, am schimbat intr-o zi a 1-a in 7000 si mare mi-a fost surprinderea ca faceam burnout cu a 2-a din mers si ca am pierdut controlul directiei, dupa circa 10m am lasat acceleratia mai moale sa prind ceva aderenta, nu de alta, dar venea o curba nerusinata care nu a vrut sa se fereasca din drum in ciuda claxoanelor mele insistente Shocked

numai bine!

_________________
caut nissan silvia 200sx.....just for the joy of drifting...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
piglett



Joined: 19 Jul 2008
Posts: 13
Location: campulung moldovenesc


car: Scirocco MK2 1984? modificat
license_no: -

PostPosted: Mon Sep 29, 2008 11:41 am    Post subject: Reply with quote

Se reia proiectul.....
Dupa o pauza cam lunga, dupa parerea mea, incercam sa continuam cu repararea problemelor motorului de pe TJC.
ultima data cand am incercat sa-i mai dau de capat nu mai vroia de nici o culoare sa functioneze corect. rateuri pe toti cilindrii, raspundea foarte greu la acceleratie, nu trecea de 4500 de ture, se incingea in draci, nu pornea decat cu pedala la fund si dupa circa 20-25 de sec de automat etc. n-am vrut sa-l chinui, stiind ce poate proprietarul am crezut ca l-a innecat din nou. uitandu-ma pe sub capota am vazut ca nu mai are acel senzor de Knock pe primul cilindru si nu am gasit nicaieri acel control electronic de pe aprindere. nici sonda lambda nu am vazut-o. e posibil sa-l fi omis.
Anunt de tip pamflet: "Asiguram cazare si masa pentru mester binevoitor ce va pune TJC-ul pe picioare!" Very Happy
Asteptam sugestii, reclamatii si idei!

_________________
caut nissan silvia 200sx.....just for the joy of drifting...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
retro
Moderator


Joined: 18 May 2007
Posts: 1442
Location: Sibiu- Brasov


car: coupe
license_no:

PostPosted: Mon Sep 29, 2008 3:17 pm    Post subject: Reply with quote

ma uitam acum... ori vad eu aiurea, ori instalatia electrica la tine chiar e o farfurie de spaghetti... se pare ca fostul/fostii proprietari chiar au trasfire pt orice... Crying or Very sad

_________________
https://www.facebook.com/33uac
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
retro
Moderator


Joined: 18 May 2007
Posts: 1442
Location: Sibiu- Brasov


car: coupe
license_no:

PostPosted: Sun Nov 09, 2008 2:08 pm    Post subject: Reply with quote

noutati? Confused

_________________
https://www.facebook.com/33uac
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
piglett



Joined: 19 Jul 2008
Posts: 13
Location: campulung moldovenesc


car: Scirocco MK2 1984? modificat
license_no: -

PostPosted: Sun May 10, 2009 10:31 pm    Post subject: Reply with quote

salutare!
am venit si cu ceva noutati dupa ceva perioada de timp...

problemele motorului erau:
1. bobina de inductie arsa
2. electromotorul fura curent
3. bujii proaste
4. ulei prost
5. contact defect

urmeaza sa ii schimbam toate cele necesare in viitorul apropiat.
inainte de a fi scos pe strada va avea ceva modificari pe motor, iar dupa ce-si dovedeste fiabilitatea va fi pusa si pe stand sa vedem cati ponei are. multi spun ca are mult peste 140. vrem sa ne convingem.

modificarile sunt dupa cum urmeaza:
1. avans marit pe supape la 15 grade
2. avans marit pe aprindere
3. limitator de turatie( ca sa nu ii mai dam peste 7 mii de ture sa se defecteze iar)
4. injectorul de pornire convertit la suplimentare cu combustibil pentru regim mai mare de 5000 de ture/min.

punctul patru a fost pus la cale dupa ce am vazut ca un prieten comun are anulat acel injector pe al sau Audi Quattro de 185 de cai. motoarele sunt asemanatoare. intre rocco si audi, acelasi sistem de admisie, acelasi numar de supape etc. difera capacitatea: 2300 vs 1800. il voi ruga pe domnul cu acel audi sa imi faca o demostratie pe la 4000 de ture sa apese butonul de la acel injector sa vad ce diferenta face. apoi voi lua decizia finala cu referire la aceasta modificare.

daca sunt sugestii, opinii si reclamatii le astept pe acest thread. nu are rost sa deschid altul. stima!

P.S. daca este cineva care ma poate ajuta cu reglajul surubului de amestec il rog sa ma contacteze. imi prind urechile-n el. multumesc!

_________________
caut nissan silvia 200sx.....just for the joy of drifting...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
retro
Moderator


Joined: 18 May 2007
Posts: 1442
Location: Sibiu- Brasov


car: coupe
license_no:

PostPosted: Mon May 11, 2009 4:55 pm    Post subject: Reply with quote

poti sa reformulezi punctul 4? te rog?
nu stiu daca am inteles eu bine, e ciudat...

_________________
https://www.facebook.com/33uac
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
piglett



Joined: 19 Jul 2008
Posts: 13
Location: campulung moldovenesc


car: Scirocco MK2 1984? modificat
license_no: -

PostPosted: Mon May 11, 2009 9:21 pm    Post subject: Reply with quote

punctul patru:

adica, vreau ca acel injector sa se activeze( sa bage benzina in galeria de admisie) cand motorul trece de 5000 de ture. asta inafara de rolul lui dat de fabrica. astfel incerc sa suplinesc nevoia motorului de mai mult carburant, sa previn functionearea uscata a motorului(prea putina benzina la turatie mare).
scopul: sa obtin timp de accelerare mai rapid, si sa previn uzura motorului.

_________________
caut nissan silvia 200sx.....just for the joy of drifting...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
retro
Moderator


Joined: 18 May 2007
Posts: 1442
Location: Sibiu- Brasov


car: coupe
license_no:

PostPosted: Mon May 11, 2009 11:06 pm    Post subject: Reply with quote

da, pai stiam ca al cincilea injector regleaza relantiul, ajuta la pornirea la rece si chestii de genul...
interesanta smecheria de care spui...
sa ne spui si noua rezultatul...
sper ca ai cumparat bobina pt 16v, stii ca au diferente mari fata de cele obisnuite, nu? Wink

ma bucur ca ai reusit sa o scoti la capat...

_________________
https://www.facebook.com/33uac
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
piglett



Joined: 19 Jul 2008
Posts: 13
Location: campulung moldovenesc


car: Scirocco MK2 1984? modificat
license_no: -

PostPosted: Tue May 12, 2009 6:09 pm    Post subject: Reply with quote

am bobina de pe audi quattro. una dintre bobinele de rezerva ale proprietarului. e peste 100E una noua, asa ca am apelat pentru moment la un sh.

rezultatul cu al cincilea injector poate sa este doua:

1. sa creasca putin timpul de acceleratie,
ori
2. sa il inec... caz in care ma voi juca cu debitul pe injector, sa-l mai reduc.

am mai aflat o chestie astazi. acum nu stiu daca i se poate plica lui Rocco: cica daca pui o pompa mai mica pe furtul de retur de la motor spre rezervor ajuta la micsorarea timpului de acceleratie....pareri?

_________________
caut nissan silvia 200sx.....just for the joy of drifting...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
pinnochio



Joined: 04 Aug 2007
Posts: 334
Location: timisoara


car: -2 buc scirocco 1
license_no: TM-23-XXX

PostPosted: Wed May 13, 2009 8:43 am    Post subject: Reply with quote

adica sa pui inca o pompa de benzina pe retur? oare ce efect ar putea sa aiba?cred ca ar strangula returul benzinei in rezervor ceea ce ar duce la consum mare si inecarea motorului.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
piglett



Joined: 19 Jul 2008
Posts: 13
Location: campulung moldovenesc


car: Scirocco MK2 1984? modificat
license_no: -

PostPosted: Wed May 13, 2009 8:05 pm    Post subject: Reply with quote

pinnochio wrote:
adica sa pui inca o pompa de benzina pe retur? oare ce efect ar putea sa aiba?cred ca ar strangula returul benzinei in rezervor ceea ce ar duce la consum mare si inecarea motorului.


cum sa stranguleze returul daca impinge benzina inapoi in rezervor? in alte cuvinte ajuta sa ajunga mai repede benzina la locul ei si sa presurizeze rezervorul, astfel usurand munca celor doua pompe de pe tur. rezultand intr-o reducere a tipului de accelerare al motorului.
nu vad logica la chestia cu consumul marit.
nu poate fi vorba de inecarea motorului pentru ca in rezervor mai ai si aer nu doar benzina. presiunea suplimentara este nesemnificatifa in comparatie cu presiunea deja existenta pr tur. in plus mai e repartitorul pe drum pana la cilundrii, repartitor ce dozeaza gazul...

_________________
caut nissan silvia 200sx.....just for the joy of drifting...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    scirocco.ro forum Forum Index -> Tehnic All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group